Treenitavoitteita 2017

By | May 31, 2017

Tavoitteita aion listata monesta eri elämänalueesta. Jotenkin treeneistä on helpoin aloittaa. Tänään treenin tein pitkästä aikaa Crossfit -salilla ja täytyy sanoa, että välillä väänsin itkua. Treenitauko on tehnyt tehtävänsä ja se näkyy painoissa ja muutoinkin kehityksen tyssäämisessä. Tiedostan kyllä sen että ei kauaakaan niin kaikki luistaa paremmin kun pääsee säännöllisen treenaamisen makuun. Ja tosiaan, Crossfittiä en ole treenannut kuin vasta On Ramp -kuukauden verran ja toisen kuukauden itse WOD:eissa. Joten en vaan voi vaatia itseltäni heti täydellistä suoriutumista joka liikkeestä.

Kuten arvata saattaa, tavoitteeni liittyvät siis Crossfittiin. Aika upeaa ajatella että edessä on taas vuosi jonka saan käyttää esimerkiksi nyt yhdessä osa-alueessa juuri näihin liikuntatavotteisiin. Ja tiedän että vuodessa voi tapahtua paljon, ja aionkin tehdä yhteenvedon kehittymisestäni taas vuodeb lopussa.

crossfit

Crossfitissa osa-alueita on lukemattomia! Pitäisi opetella sitä ja tätä ja samalla ylläpitää opittuja ja taas kehittää ja ja TODELLA monipuolista. Se on välillä kammottavaa mutta taas haastavan kiinnostavaa.

Tässä liikkeet jotka sujuu itsellä jo melko hyvin koska niistä on aikaisempaakin kokemusta. SIksi olen laittanut tavoitteet näihin melko korkealle.

Ykkösmaksimeita en ole liikkeistä tehnyt joten otetaan kolmoset. Tällähetkellä nämä maksimit ei tauon jälkeen heti ekalla yrittämällä menisi, mutta nopeasti ne sieltä taas muistuu lihasmuistiin. Sitten tavoittelemaan taas uusia!:)

Takakyykky 3 max (75 kg) ⇒ 90 kg
Etukyykky 3 max (60 kg, kokeiltu vasta kerran) ⇒ 75 kg
Maastaveto 3 max (90 kg) ⇒ vähintään 1 max 120 kg
Penkkipunnerrus 3 max (52,5 kg) ⇒vähintään 1 max 60 kg
Lisäpainoleuka 3 max (7,5 kg) ⇒ vähintään 1 max 20 kg

Sitten niihin haastaviin ja uusiin liikkeisiin. Nää tavoitteet on aika hurjia. Mutta miksipä en kurkottelisi.:) Nämä painot vuoden lopussa.

Tempaus (Snatch) 1 max ⇒ 50 kg Tähän liikkeeseen tekniikka ensin haltuun ja sitten vasta painonkäyttö. Tavoite vielä joskus 60 kg.
Rinnalleveto (Clean)1 max ⇒ 65 kg Rinnallevetoon myös tekniikka haltuun jolloin voimatasot uskoakseni riittäisi. Tavoite vielä joskus saada 80 kg rinnalle
Valakyykky 1 max (nyt 40 kg)⇒ 55-60 kg

Lisäksi haluan oppia nyt vihdoin sen kippausleuan tekniikan ja jossain vaiheessa perhoset. Sitten voinkin alkaa treenailla muscle- up -liikettä. Handstand push-upit on jo treenin alla ja vuoden loppuun niitä menee jo kevyesti monen monta. Käsilläkävelyn aion opetella tämän vuoden aikana. Taas voitetaan yksi mörköpelko siinä.:)

Huh, olipa tavoitteita. Nyt vaan uskon valamista ja töitä. Tehdään tavoitteet todeksi. Heh, oon tainnut nyt aivan mennä taivaisiin kun oon lukenut niitä kirjoja. Äh, mutta mennään näillä vaan ja ei todellakaan masennuta jos kaikki tavoitteet ei toteudu.

Millaisia tavoitteita teillä lukijat on treeneissänne loppuvuodelle 20157? Saatte myös heitellä ihan kilomääriä. Peukutan ja lähetän voimalatauksen jokaiselle niin että tavoitteet saavutetaan. Ilman säännöllisyyttä se on epätodennäköistä. Joten pidetään säännöllisyys mukana, mutta muistetaan myös levätä ja ottaa rennosti. Eli muistetaan myös että lepo treenien välissä oikean ravinnon kera kehittää.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *